1982. szeptember 23-án a Horány és Dunakeszi között utasok nélkül éjjeli menetben közlekedő BULCSÚ nevű átkelőhajó (a Pest megyei Kishajózási és Javító Vállalat tulajdonában állt, az üzemeltette) keresztezte a völgymenetben haladó szovjet MEKHANIK SUSHKOV géphajó tolt kötelékét, amely átgázolt rajta. Az átkelő azonnal elsüllyedt, 2 fős személyzete az ütközés során életét vesztette.
A vizsgálat megállapította, hogy az átkelő hajó vezetője figyelmen kívül hagyta a Hajózási Szabályzat vonatkozó előírásait, és úgy kezdte meg az átkelést a két part között, hogy nem várta meg a völgymenetben elsőbbséget élvező másik hajó elhaladását. A szovjet hajó radarja üzemelt, de a parancsnokot állítólag megzavarták az átkelő útvonala fölött átfeszített távvezetékről visszaverődő jelek, amelyek alatt „megbújt” a kishajó rajzolata. Mindezeken túl, a tragédiához az is hozzájárult, hogy a komp személyzete erősen ittas állapotban volt.
A kisgéphajó habár elsüllyedt, sérülése javítható volt, később ZEBEGÉNY-II néven komptovábbító hajóként üzemelt.